شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۰۰:۰۹

پیام‌ بیژن زنگنه به مناسبت هفتم مهر، روز ملی آتش نشانی و ایمنی
وزیر نفت ارتقای عملکردH.S.E را برای پیشگیری از بروز حوادث در صنعت نفت خواستار شد
ایران دریلینگ: وزیر نفت گفت: انتظار دارم  همه مدیران و همکاران با تنظیم اهداف و راهبردهای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق همسو با ارتقای عملکرد H.S.E  و دستیابی به نتایج فراتر از تراز جهانی در این حوزه اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد وقوع هیچ حادثه‌ای حتی جزیی در سطح صنعت نفت نباشیم.
ضرورت دارد ساختارH.S.E با رویکرد کلی مدیریت مخاطرات در نزدیکترین نقطه به منشا آن و تقویت واحدهای H.S.E در مناطق، تأسیسات و واحدهای عملیاتی برمبنای دو اصل فرآیند محوری و حرفه‌ای‌گری مورد بازنگری و مهندسی مجدد قرار گیرد.
در پیام وزیر آمده است: هفتم مهر یادآور رشادت‌های سال 1359 شهدای آتش‌نشانی پالایشگاه آبادان است. ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این عزیزان و تبریک این روز به همه همکاران به ویژه آتشنشانان عزیز، توجه همکاران به‌ ویژه مدیران را به موارد زیر جلب می‌کنم:تأسیسات صنعت نفت با توجه به ماهیت عملیات و نوع فرآیند دارای مخاطرات ذاتی بوده و مدیریت ریسک‌های آن یکی از عوامل کلیدی موفقیت در این صنعت به شمار می‌رود. وقوع حوادث علاوه بر هزینه‌های مستقیم، هزینه‌های سنگین غیرمستقیمی نیز تحمیل خواهد کرد که مهمترین آن خدشه‌دار شدن اعتبار صنعت است.بررسی‌ها نشان می‌دهد رعایت نکردن الزامات و دستورعمل‌های ایمنی کار در فضاهای محصور، کار در ارتفاع و پروانه‌های کار از علل عمده بروز حوادث است.
نبود توجه جدی به ملاحظات بهداشت کار و محیط زیست نیز در بروز حوادث نقش مستقیم داشته که ضرورت مدیریت یکپارچه سلامت، ایمنی و محیط زیست را بیش از پیش نمایان می‌سازد.انضباط و رعایت دقیق الزامات ایمنی از دغدغه‌های اساسی این صنعت بوده و ضرورت دارد مدیران ارشد در همه سطوح سازمانی به عنوان الگو، نسبت به رعایت الزامات H.S.E متعهد بوده و بر حسن اجرای این مهم، نظارت دایمی کنند. همچنین لازم است ضمن بازنگری آموزش‌ها با رویکرد نیاز محور برای ارتقای آگاهی و فرهنگ H.S.E کارکنان اقدام شود.
یکی از عوامل موفقیت نظامH.S.E ، بکارگیری کارکنان متعهد و دارای صلاحیت بوده و امروز این صنعت بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت و حضور متخصصان علاقمند و حرفه‌ای در این عرصه است بنابراین ضرورت دارد ساختار H.S.Eبا رویکرد کلی مدیریت مخاطرات در نزدیکترین نقطه به منشا آن و تقویت واحدهای H.S.E در مناطق، تأسیسات و واحدهای عملیاتی برمبنای دو اصل فرآیند محوری و حرفه‌ای‌گری مورد بازنگری و مهندسی مجدد قرار گیرد.اصول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با هدف ارتقای سطح پایداری و تداوم تولید نقش بسیار مهمی در ایمنی تأسیسات و اماکن مجاور داشته و لازم است ضمن انطباق آن با نیازمندی‌های تخصصی صنعت نسبت به استقرار این اصول و ضوابط به صورت یکپارچه با سایر فرآیندهای مدیریتH.S.E اقدام شود.


  کد خبر : 1313
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :